Co je pilates?

  • Pilates se podobně jako Yoga či PortDeBras řadí svým zaměřením do skupiny cvičení zvaných Body&Mind, tj. tělo a mysl. Jde v něm zejména o propojení fyzické a psychické stránky vašeho těla. 
  • Pilates je systém, díky němuž dochází nejenom ke zvýšení vaší fyzické síly, flexibility a celkové koordinace, ale zejména přispívá ke zmírnění stresu a dochází tak ke zlepšení duševní koncentrace a nabytí pocitu pohody.
  • Pilates je zaměřený na komplexní posílení svalů celého těla, především pak svalů hlubokého stabilizačního systému (břišní a zádové svaly a svaly pánevního dna).
  • Veškerý pohyb zde vychází z pevného středu - tzv. Core neboli Powerhouse (centrum síly) do všech ostatních částí těla.

Přijďte si posílit celé tělo v rámci individuálních a skupinových lekcí pilates v Mohelnici či skupinových lekcí pilates v Zábřehu!


Principy pilates

Dýchání

Dýchání můžeme vnímat jako palivo pro střed těla, spojuje totiž všechny principy v jeden celek.

Kontrola

Důležité je správné provedení daného cviku a je třeba tak kontrolovat správnost pohybu. Dokonalá kontrola vyžaduje spoustu času a praxe.

Koncentrace

Soustředění a zaměření se na jeden jediný cíl - co nejsprávnější provedení daného cviku.

Přesnost

Přesný způsob provedení daného cviku je u Pilates to, co ho odlišuje od ostatních cvičení. Cviky je potřeba dovést a vyšperkovat až k samotné dokonalosti.

Centrace

Zaměření se na střed (centrum síly) a těžiště lidského těla, které má každý člověk jinde. 

Plynulost

Pilates je trochu jak tanec a je tak potřeba při provádění cviků usilovat o co nejplynulejší kontinuitu pohybu.